Tento vnitřní řád (dále jen „vnitřní řád“ ) upravuje práva a povinnosti při poskytování služeb mezi poskytovatelem zdravotních služeb a pacientem – klientem (příjemcem zdravotních služeb).
Poskytovatel zdravotních služeb:
OČNÍ OLOMOUC s.r.o.
Edmunda Husserla 1213/3
Olomouc 779 00
IČO: 28620101
Dále jen „poskytovatel“
Termínem „léčba“ či „péče“ či „výkon“ či „ošetření“ se rozumí poskytování zdravotních služeb ve smyslu zákona.
Termínem „lékař“ se rozumí poskytovatel zdravotní péče jednající za poskytovatele.
§1. Povinnosti poskytovatele
Poskytovatel se zavazuje vykonávat zdravotní péči v oboru očního lékařství na úrovni současného moderního lékařského poznání, v souladu s nejlepšími zájmy zdravotního stavu pacienta a v souladu s platnými předpisy a vnitřními řády poskytovatele. Zavazuje se vést zdravotnickou dokumentaci pacienta dle platných předpisů, nakládá s informacemi uloženými v dokumentaci dle zásad ochrany osobních údajů a dalšími zákonnými přepisy. Před každým zdravotnickým výkonem bude pacient informován lékařem v dostatečném rozsahu o svém zdravotním stavu, o navrhovaném léčebném postupu (léčebném plánu) i o povaze, důsledcích a možných rizicích spojených s daným zdravotnickým výkonem. V případě existence více možných variant léčby seznámí pacienta s jednotlivými variantami.
Poskytovatel si vyhrazuje právo možnosti odmítnout či ukončit léčbu, pokud:
§2. Povinnosti pacienta
1) Pacient je povinen:
2) Pacient je povinen dodržovat sjednané termíny jednotlivých lékařských výkonů v souladu s léčebným plánem a preventivními prohlídkami. Za sjednaný termín se považuje termín zapsaný v rezervačním systému poskytovatele. Tento termín musí poskytovatel pacientovi sdělit – ústně, SMS zprávou, telefonicky. Poskytovatel je oprávněn měnit termíny a informovat pacienta (ústně, SMS zprávou, telefonicky) o takové změně. Pacient si musí být vědom, že v případě jeho neomluveného nedodržení smluveného termínu vzniká poskytovateli škoda.
3) Storno termínu vyšetření akceptujeme do 8:00 hodin v den vyšetření. Před termínem objednaného vyšetření dostává každý klient sms zprávu na svůj mobilní telefon, připomínající termín vyšetření. Termín vyšetření proto nemůže nikdo zapomenout. Sms zprávu musí ordinace zaplatit, není zdarma. Klienta, který se nedostaví bez předchozí omluvy a sdělení důvodu k vyšetření, které si u nás sám objednal, vyřazujeme natrvalo z evidence a objednání k dalšímu vyšetření už není možné. Vyřazený klient si může vyžádat výpis ze své dokumentace na e-mailu: ocni-olomouc@seznam.cz. Výpis mailem v elektronické podobě je vydán do 30 dní po předchozí platbě poplatku 100,- CZK na účet ordinace: 235543587 / 0300 , variabilní symbol: rodné číslo, do zprávy pro příjemce napsat jméno a příjmení oprávněného žadatele. Vydání výpisu v tiskové podobě je za poplatek 500,- CZK v hotovosti.
4) Pacient je povinen informovat lékaře neprodleně o všech změnách zdravotního stavu, podstoupených operacích nebo laserovém ošetření oka, především ale o aktuálních hodnotách brýlové korekce nebo kontaktních čoček, pokud byly v mezičase mezi kontrolami v oční ordinaci upraveny pacientem nebo např. optometristou v oční optice; ideálně prostřednictvím e-mailu: ocni-olomouc@seznam.cz
5) Poskytovatel může odmítnout přijetí pacienta do péče, jestliže by přijetím pacienta bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení zdravotnického zařízení; překročením únosného pracovního zatížení se rozumí stav, kdy by zajištěním zdravotních služeb o tohoto pacienta došlo ke snížení úrovně kvality a bezpečnosti zdravotních služeb poskytovaných pacientům již přijatým.
6) Opakované vydání kopie zdravotnické dokumentace: klient naší ordinace dostává do rukou při každém vyšetření, ošetření nebo kontrole komplexní písemnou lékařskou zprávu. Opakované vydání identické nadpočetné lékařské zprávy v elektronické podobě je za poplatek 100,- CZK. Klient (oprávněná osoba) si může vyžádat opakované vydání lékařské zprávy na e-mailu: ocni-olomouc@seznam.cz. Lékařská zpráva v elektronické podobě je zaslána do 30 dní po předchozí platbě poplatku 100,- CZK na účet ordinace: 235543587 / 0300 , variabilní symbol: rodné číslo, do zprávy pro příjemce napsat jméno a příjmení oprávněného žadatele. Opakované vydání identické nadpočetné lékařské zprávy v tiskové podobě je za poplatek 500,- CZK v hotovosti.
7) Dokumentaci (zdravotní kartu) pacienta, který v rozporu s doporučením lékaře přestal navštěvovat naši ordinaci, skartujeme (vyřazujeme). Objednání k dalšímu vyšetření už není možné. Vyřazený klient si může vyžádat výpis ze své dokumentace na e-mailu: ocni-olomouc@seznam.cz. Výpis mailem v elektronické podobě je vydán do 30 dní po předchozí platbě poplatku 100,- CZK na účet ordinace: 235543587 / 0300 , variabilní symbol: rodné číslo, do zprávy pro příjemce napsat jméno a příjmení oprávněného žadatele. Vydání výpisu v tiskové podobě je za poplatek 500,- CZK v hotovosti.
podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)
Správce osobních údajů
OČNÍ OLOMOUC s.r.o.
Edmunda Husserla 1213/3
Olomouc 779 00
IČO: 28620101
Správce je poskytovatelem zdravotních služeb v souladu se zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů.
Účel zpracování osobních údajů
Vaše osobní údaje zpracováváme za účelem
Právní základ zpracování osobních údajů
Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů uvedených v bodu II. Je splnění naší zákonné povinnosti (zejména zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, zákon č. 634/1992, o ochraně spotřebitele) splnění závazků ze smlouvy o péči o zdraví, na jejímž základě Vám poskytujeme zdravotní služby (tato smlouva nemusí být uzavřena písemně).
Příjemci osobních údajů
Příjemci Vašich osobních údajů mohou v souladu s ustanoveními právních předpisů v konkrétních případech kromě Vás být: poskytovatel zdravotních služeb, orgány veřejné moci a osoby oprávněné nahlížet do zdravotnické dokumentace podle § 31, § 32, § 33 a § 65 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování. Osobní údaje mohou být pro zajištění výše popsaných účelů zpracovávány vedle správce také zpracovateli, a to na základě smluv o zpracování osobních údajů uzavřených v souladu s obecným nařízením o ochraně osobních údajů.
Vaše osobní údaje nepředáváme do zahraničí.
Doba zpracování osobních údajů
Osobní údaje obsažené ve zdravotnické dokumentaci jsou zpracovávány po dobu stanovenou vyhláškou č. 98/2012 Sb., o zdravotnické dokumentaci. Osobní údaje zpracovávané pro další účely uvedené v bodu III jsou zpracovávány po dobu stanovenou zákonem nebo po dobu, po kterou budete naším pacientem, a následně po dobu jednoho roku poté, co naším pacientem přestanete být.
Práva subjektu údajů
Při zpracování osobních údajů máte následující práva týkající se ochrany svých osobních údajů:
Omezení zpracování znamená, že musíme Vaše osobní údaje, u nichž bylo zpracování omezeno, označit a po dobu trvání omezení je nesmíme dál zpracovávat s výjimkou jejich uložení. Právo na omezení zpracování máte tehdy, jestliže
Právo na výmaz osobních údajů
Právo na výmaz osobních údajů se vztahuje jen na osobní údaje, které zpracováváme k jiným účelům, než je poskytování zdravotních služeb. Údaje, které o Vás vedeme za účelem poskytování zdravotních služeb (např. ve zdravotnické dokumentaci), vymazat nesmíme
Právo na přenositelnost údajů
Můžete žádat, abychom Vám Vaše osobní údaje poskytli za účelem jejich předání jinému správci osobních údajů, nebo abychom je sami předali jinému správci osobních údajů. Toto právo však máte pouze ohledně těch údajů, které zpracováváme automatizovaně na základě Vašeho souhlasu nebo smlouvy s Vámi. Údaje, které o Vás vedeme za účelem poskytování zdravotních služeb (např. ve zdravotnické dokumentaci), však smíme poskytnout jen Vám a za zákonných podmínek též jinému poskytovateli zdravotních služeb nebo orgánu veřejné moci.
Právo podat stížnost u dozorového úřadu, a to v případě, že se domníváte, že zpracováním osobních údajů dochází k porušení právních předpisů o ochraně osobních údajů. Stížnost můžete podat u dozorového úřadu v místě svého obvyklého bydliště, místě výkonu zaměstnání nebo v místě, kde došlo k údajnému porušení. V České republice je dozorovým úřadem Úřad na ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, www.uoou.cz
Právo vznést námitku proti zpracování
V případě, že Vaše osobní údaje zpracováváme pro účely oprávněných zájmů našich nebo někoho dalšího (právní základy zpracování jsou uvedeny v bodu III), máte kdykoliv právo vznést proti takovému zpracování námitku. Námitku můžete vznést na naší adrese uvedené v bodu I. Pokud takovou námitku vznesete, budeme oprávněni v takovém zpracování pokračovat jen tehdy, pokud prokážeme závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad Vašimi zájmy nebo právy a svobodami, a dále tehdy, pokud půjde o zpracování nezbytné pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
Povinné zpracování a povinnost poskytnout osobní údaje
Zpracování Vašich osobních údajů pro účely poskytování zdravotních služeb je zákonným požadavkem. Neposkytnutím Vašich osobních údajů může znamenat, že Vám nebudeme moci poskytnout zdravotní služby, čímž může dojít k poškození Vašeho zdraví či přímému ohrožení života (§ 41 odst.1 písm. d) zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování). Povinnost poskytnout osobní údaje pacienta se týká i jeho zákonného zástupce.
Nové brýle Vám zhotoví OČNÍ OPTIKA, kterou si musíte sami vybrat. V optice se obraťte na OPTOMETRISTU (vysokoškolsky vzdělaný zdravotnický pracovník, zaměřený na péči o zrak a jeho korekci, brýle, kontaktní čočky a jiné optické pomůcky). Optometrista Vám pomůže s výběrem brýlí, a poradí Vám tak, aby dioptrická hodnota Vašich budoucích brýlí co nejpřesněji odpovídala Vašim představám o jejich použití. Optometrista může také měřit refrakci (dioptrie) a zrakovou ostrost Vašich očí a s Vaším souhlasem upravovat hodnoty dioptrií, uvedené ve Vaší dokumentaci tak, aby Váš zrak byl co nejlépe korigován. Výrobu brýlí v oční optice má pak nakonec na starosti OČNÍ OPTIK (středoškolsky vzdělaný pracovník v oboru oční optika), který Vaše brýle vyrobí. Upozorňujeme, že naše oční ordinace není součástí žádné oční optiky – oční optiku si vyberete sami a na vlastní zodpovědnost. Příspěvek zdravotní pojišťovny na brýle zjistíte na webu pojišťovny, např.: https://www.vzp.cz/o-nas/tiskove-centrum/otazky-tydne/bryle-od-roku-2022
https://www.zeleny-zakal.cz/co-je-zeleny-zakal
https://www.solen-preview.cz/glaukom/
https://www.youtube.com/watch?v=n_3cG9oeuNo
V den očního vyšetření zásadně nedoporučujeme řídit jakákoli vozidla, pracovat se stroji nebo ve výškách.